Pages

Sunday, July 10, 2011

Dah kahwin, MESTI kene gemok?

Assalamualaikum..

MONDAY again.. ;) - senyum paksa.

Sebenarnya aku tengah banyak kerja nak buat. Bukan malas. Tapi nanti dulu. Heheh. Pagi tadi, aku breakfast nasi goreng kat opis. Kalau nak ikutkan rutin biasa, aku jarang nak breakfast kat opis. Selalunya aku breakfast dengan en.suami kat rumah. Breakfast wajib bagi aku. Compare dengan lunch yang tak berapa nak wajib sangat la. Kalau ada mood, aku makan la. Kalau tak makan pun, aku rasa biasa je.

Tapi aku tak tahu kenapa badan aku ni rasa gem** semacam. Paling aku tak tahan, bila opismate aku pun tegur yang baju aku makin hari, makin ketat. Aku tak tau la sama ada dorang saje nak menyakat aku yang memang emosi kalau dikaitkan dengan gem** atau memang realiti yang aku ni dah memang gem**.

Ish, benci sangat. Realitinya, majority seluar jean aku sekarang banyak yang aku tak boleh pakai. Aku rasa macam dah nazak sangat time aku nak sarungkan kat kaki ni. Kalau terpaksa pakai pun, dalam kereta sure aku kena bukak button untuk keselesaan lemak-lemak dipinggang. Haihhhh. Sedih!!!

"Eleh, standard aa, dah kawin memang lah badan naik."

"Kau nak risau apa, dah kahwin pun kan!!"

Halo kawan, aku tak pernah pun set dalam pale otak aku yang - PEREMPUAN GEMOK LEPAS KAHWIN ITU NORMAL. Tak pernahhhhhh OK. Aku tak pernah lupa untuk ambik berat pasal badan even dah kahwin pun. Bagi aku, kalau dah kahwin tu la, lagi kau kene jaga badan. Sebab kau dah ada laki yang sepanjang masa menghadap kau. Masa bujang dulu, who care???.

So, kalau boleh aku memang tak nak gem** even dah kahwin, even dah beranak lapan sekali pun. Bukan nak cakap besar. Aku takde lah nak kata kompem yang aku ni akan langsing ramping sampai bila-bila. Atleast aku remind myself and cuba untuk kurus. Aku takkan berserah macam tu je. Baru leh jadi hot mummy wooo. Hahahaha. Pendek cerita, aku memang tak setuju kalau ada yang kata - dah kahwin, spare part payah nak jaga.

Nak seribu daya, taknak seribu dalih. Boleh ke? Errrr.........

p/s : Honestly aku kesian sangat tengok orang yang berbadan besar ni, tapi aku benci orang yang tak sayang badan sendiri.

2 comments:

velasrizal said...

GEMUK !!!!

CHENTA said...

setannnnnnnnnnnn koooo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers