Pages

Friday, October 5, 2012

Homemade Solid Food


Qaiser dah 6 bulan lebih. Dah sampai fasa untuk dia rasa makanan lain selain daripada makanan terbaik didunia - susu mommy iye yang sedap ni.

Actually Qaiser dah start makan masa umur dia 5 bulan lebih. 





Makan apa, apa yang boleh dia makan, semua aku google. Rajinkan? Hahha. Alah..google je pun. Bukan kena angkat tong gas pun kan. 

Ok, memula nak bagi dia feel makan, im prepared for him manggo puree. First time aku bagi, perghh. Jakun giler sampai menjerit-jerit. Suka betul dia. Alhamdulillah.

Aku pun naik syok lah nak buat macam-macam jenis puree - manggo, apple, chicken, kismis, kurma, bayam merah, baby carrot, potato, ikan merah, ikan tenggiri.Yang pasti, aku cuba elakkan salt dalam makanan dia. So pandai-pandai aku lah nak mix and match kan puree tu bagi sedap and ada rasa. But till today he still eat puree. Yelah, baru 6 bulan kan. Kang kalau aku bagi nasi impit, tercekik pulok.




So, before aku pergi kerja aku akan makesure masakkan lauk untuk suami. Eh bukan. Untuk anak je. Hahahaha. Bak kata Pija, "Ibu mithali dah jadi dah, Isteri mithali je belom lagi". Hahahah. Sabaaaa naaa.


Luv u so much my baby..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers