Pages

Friday, October 12, 2012

Lindungi anakku Ya Allah


Jam 4.25am

Aku sempat terlelap dalam 2 jam. Kalau nak dikutkan, nak tidur pun tak lalu dah. Takut. Risau. Semua ada. Aku takut nak tinggalkan anak aku keseorangan.

Kejadian pada pukul 9.00pm tadi memang aku takkan lupa. Masa ni family aku sibuk berkumpul tengok perlawanan bola antara Selangor dan Kelantan. Yang aku pulak, tengah baru nk makan dengan Cipong, Ayie and Eca.

Tak sampai pun 5 suap, tiba-tiba aku dengar Qaiser menangis. Kali ni aku tengok cara dia nangis, lain macam. Aku pun apalagi, cepat-cepat bawak dia ke bilik lain nak bukak baju dan seluar dia. Waktu ni aku memang terpikir kot-kot ada binatang bisa yang gigit dia. Tak sempat aku nak bukak baju dia, aku tengok Qaiser dah makin lembik.

Aku pun dah menggigil satu badan. Rasa badan ni dah lemah bila tengok anak macam dah tak bermaya. Ya tuhannn...aku takut melalui perasaan ni. Bila tengok Qaiser tiba-tiba diam dan tak respon bila kami panggil, aku jadi makin panik. Yup, im super duper panic last night. Aku dah terduduk. Kaki ni macam dah tak pijak bumi. Airmata tak payah cakaplah.

Kami bawak pergi klinik. Dalam hati hanya Allah je yang tahu betapa risau dan takutnya aku. I dont know how to describe. But this is the first time aku rasa perasaan ni cemas gila, worse, eee tah la. Tak tau nak cakap. Perasaan yang aku rasa worse sangat selama 27 tahun aku hidup.

Sampai klinik, kami diminta refer ke hospital. We drove to DEMC. Sampai hospital, Qaiser muntah pulak. Ya tuhan, mohon Kau lindungkan anakku. Cepat-cepat bawak die jumpa doctor and kami just duduk sana dalam masa satu jam untuk monitor keadaan dia. Slowly Qaiser da tunjuk respon positif.

Alhamdulillah. Now dah 5.00am. InsyaAllah all will be fine. Mommy doakan anak mommy akan sihat cepat. Mommy takkan bagi lagi binatang gigit anak mommy lagi. Jangankan gigit, lalu sebelah pum mommy takkan bagi can.

Ya Allah sungguh hebat kuasaMu. Kau menganugerahkan satu perasaan yang luarbiasa antara ibu dan anaknya. Sehinggakan perasaan itu sukar digambarkan. Aku tak tau macam mana nak bagitau yang betapa aku sayangnya pada Qaiser. AllahuAkbar.

p/s : today 12.10.2012, genaplah sayangku berumur 7 bulan. Alhamdulillah.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers