Pages

Sunday, June 26, 2011

Niat yang IKHLAS

Dulu aku tak pernah nak betul-betul ikhlas untuk satu "perkara" ni.

Ada je alasan aku tuk mengelak. Kalau aku disuruh untuk buat "perkara" ni, sakit je hati aku. Mula lah aku tunjuk muka ketat. Ada jelah yang tak kena. Mula lah aku rasa tak nak jumpa orang, tak nak pergi mana-mana. Sebab aku rasa tak selesa. Tak tau kenapa aku rasa tak confident. Jahilnya aku. Heee.

Sebab bagi aku, kalau nak buat "perkara" ni, kena ikhlas. Tak boleh dipaksa-paksa. Tak boleh nak berubah sebab orang lain yang mintak kita berubah. Kadang-kadang aku rasa macam aku ni lalang pun ye gak. Bila tengok camni, aku nak camni gak. Bila dah tengok camtu, aku nak camtu gak. Konon nak merasa semua benda. So, aku anggap "perkara" ni yang membataskan aku. Padahal tak sepatutnya aku pikir camtu. Tak baik woooo....

Dulu aku pernah berazam untuk teruskan "perkara" ni tapi iman aku tak kuat. Kejap je aku buat. Pastu aku malas dah. Tu pun berkira-kira sangat nak buat. Tapi, lately banyak benda yang buat aku rasa nak tetapkan pendirian aku. Nak kata sebab dah kahwin, tak jugak. Nak kata sebab ikut trend pun tak jugak. Aku pun tak perasan bila hati aku ni tiba-tiba terdetik kata, "Ya,saya mesti pilih". Hahaha.

And sekarang aku tengah berusaha ke arah tu. Aku akan pastikan kali ni - aku cakap, aku buat. Jangan sembang je sampai KLCC pun leh tumbang. Hee. Kalau Dia tak berkira dengan aku, kenapa aku perlu berkira dengan Dia? Ishh...tah la. Aku pun tak berani nak cakap lebih-lebih. Takut aku tak mampu je. Cuba, try, test. Kata pun cuba kan. Slow-slow la. InsyaAllah.


2 comments:

GADIS INI said...

betuiii.. sy stuju

insyallah.. sy pun cm awk jgk..

CHENTA said...

awak pun? ohh..mari2 sblum telambat..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers