Pages

Monday, August 1, 2011

Hari pertama berbuka puasa

Aku berjaya puasa semalam. Even rasa macam dah nak pengsan, aku berjaya jugak gagahkan diri tuk betahan sampai jam 730pm. Tapi aku tak dapat nak menikmati hari indah pertama kali berbuka puasa bersama suami tercinta. HukHuk.

Aku tak dapat nak hidangkan makanan, tak dapat nak cantik-cantikkan meja tu ala-ala candle light dinner. Tak dapat pun nak buatkan air yang special. Keje aku baring jela. Cipong yang masakkan nasik untuk aku, dia yang buatkan air jus mangga. Dia yang hidangkan makanan atas meja.

Bila azan, aku pun makan la murtabak yang tak sedap tu. Pastu aku minum jus mangga yang sangat sedap tu. Tak sampai pun 10 minit, aku berlari ke toilet. Macam biasa, semua yang aku telan, semua keluar balik. Tak sempat pun aku menikmati.

Aku sambung balik makan nasik pulak. Tak sampai setengah jam, its happened again. Kali ni penuh satu toilet. EEeeeee jijiknya kalau ingat balik. Aku rasa kali ni lah yang buat aku lemah giler sampai aku terduduk dalam toilet tu. Sampai aku tak perasan yang airmata aku keluar sama. Selalunya, kalau aku muntah, mesti aku cakap Alhamdulillah. Tapi semalam, aku menangis, cakap kat Cipong yang aku betul2 dah tak larat nak muntah lagi.

Sedih giler rasa bila aku tengok makanan tu semua. Tapi takpe, aku redha. Hopefully inside my tummy ni sehat ye my dear. Sayang kamuuuuuu. Hehehe. Kesian jugak kat Cipong sebab dia terpaksa buat semua benda. Mesti dia penat. Tq sangat sebab u tolong i. Sayang sangat kat u.

Today, aku ponteng puasa.


1 comments:

Miss PIJAOSIX said...

kesian...........bertabah lah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers