Pages

Thursday, August 11, 2011

Jangan siakan nikmat M.A.K.A.N

Kalau dulu aku sibuk sangat nak berdiet, sekarang rasanya aku nak say NO to diet. Sebabnya, baru sekarang aku tahu betapa indahnya nikmat makan tu. Betapa ruginya kalau tahan perut semata-mata nak berdiet.

Sekarang ni, aku betul2 rasa macam Tuhan tarik nikmat makan aku. Apa yang aku makan, aku tak dapat nak rasa. Tah pahit, tah masam, tah sedap. Yang aku tahu, semua makanan tak rasa apa-apa. Paling teruk, tak sempat pun aku nak simpan sekejap makanan tu dalam perut, aku terpaksa buang balik.

Letak jela apa-apa jenis makanan depan aku. Semuanya tak berjaya nak mengusik nafsu makan aku. Semuanya buat aku rasa mual lagi ada. Tak payah letak, nak tengok gambar makanan pun aku tak lalu padahal dalam hati tu, Tuhan je yang tau. Sedih tau. Huhuhu.

Aku bukan nak merungut. Aku paham, keadaan aku ni disebabkan pembawakan manusia yang baru nak bernafas dalam perut aku ni. Cuma aku rasa, ni lah salah satu kejadian yang buat aku tersedar - SAY NO TO DIET. Diet tu merugikan. Rugi sangat. Orang lain makan sampai tertidur sebab terlampau kenyang, yang kita pulak tak boleh tidur sebab perut lapar tapi takde selera nak makan. Ohhhhh...sedih. Sedih. Sedih.

So, lepas ni. Aku takkan berdiet lagi. Aku nak makan apa je yang ada depan mata. Aku tak tau lah macam mana raya nanti. Dapat ke aku makan puas-puas lemang dengan rendang, nasi impit dengan kuah kacang, kuih tat nenas, minum air sarsi sejuk. Slurpppppp. Sedapnyeeeeeee.


p/s : taknak diet, tak semestinya tak boleh kurus tau.



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers