Pages

Friday, June 17, 2011

Berakhirnya NORA ELENA

Hari-hari aku layan cerita Nora Elena. Semalam, hari last jugak aku ngan Cipong dok melepak depan tv time maghrib-maghrib ni. Tak pernah dibuat kami. Hahaha. Sedangkan cerita Asmara tu pun aku tak kisah kalau terskip. Tapi yang ini....

Tak tau lah kenapa cerita ni buat aku tertunggu-tunggu. Kalau tanya aku apa yang bestnye drama ni, aku sendiri tak tau. Nak kata lain dari yang lain pun, biasa je kot. Aku pun tak tau mana yang lainnya.

Maybe pelakon-pelakonnya best kot? Tapi pelakonnya, Aaron and Inspektor Amir (tak tau nama sebenar..hee) je yang aku selalu nampak berlakon. Yang lain tu tak la seglamor mana. Ke aku terlalu membayangkan ke'gentleman' Seth, tu yang asyik nak tengok je. Tak tau lahhh..heheheee.

End of the story, ada la jugak moral value dalam cerita tu.

Kita tak boleh lah nak simply hukum manusia tu atas salah masa lampau dia. Cakap senang, tapi nak buat memang susah kan? Cuma MASA tu je yang tentukan sama ada lambat atau cepat.

Yang paling penting,

Everyone deserve for a second chance.

Lagi CEPAT kita memaafkan kesilapan manusia dan melupakan sejarah masa lampau, lagi CEPAT kita mendapat ketenangan HATI dan HIKMAH yang tidak ternilai serta keredhaanNya.

Sedangkan Allah pun ampunkan dosa hambaNya, takkan kita pulak nak melangkahi kuasaNYA?

InsyaAllah.

Dah macam tazkirah plak ye..heee. Sekadar peringatan untuk sesiapa saje and dah tentu untuk diri aku sendiri jugak. ;)

Renung-renungkan dan selamat beramal.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers